Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

Περί τουρισμού και τουριστικής πολιτικής

του Κόκκορη Δημήτρη *


Κάθε χρόνο γράφονται χιλιάδες σελίδες και ξοδεύονται εκατομμύρια σε έντυπα και άλλες προωθητικές ενέργειες για τον τουρισμό. Τώρα πως γίνετε κάθε χρόνο να έχουμε αρνητική ανάπτυξη στον τουρισμό μόνο ο ιστορικός του μέλλοντος θα μπορέσει να μας το πει.
Μόνο το 3% των διερχόμενων τουριστών παραμένει στην πόλη της θεσνίκης. Πόσο είναι αυτό το 3% σε απόλυτα νούμερα κάνεις δεν μπορεί να το πει.
Στον δήμο Θερμαϊκού τώρα.
Ποιος είναι ο αριθμός των τουριστών που επισκέπτονται την περιοχή μας είναι πολύ δύσκολο να απαντηθεί. Και είναι δύσκολο γιατί απλά δεν υπήρξε ποτέ και δεν υπάρχει....


οργανωμένη υπηρεσία στον δήμο η όποια να ασχολείται με την επισκεψιμοτητα στην  περιοχή μας.
Κάποιες προσπάθειες στην αρχή της  τετραετίας της διοίκησης Αλεξανδρή με την ίδρυση της αντιδημαρχίας τουρισμού έληξαν άδοξα με την κατάργηση της εν λόγω αντιδημαρχίας  περίπου 8 μήνες μετά την ίδρυση της.
Ίσως να μην είχαν καταλάβει την αναγκαιότητα της ύπαρξης μιας υπηρεσίας που αντικείμενο της θα ήταν η ανάπτυξη του τουρισμού.
Οι μορφές του τουρισμού πολλές για την περιοχή.
1)Αθλητικός τουρισμός: Η ανάληψη μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων συμβάλλει στην αναγνωρησιμότητα  της περιοχής.
2)Συνεδριακός τουρισμός: Σάββατο Κυριακή τα ξενοδοχεία του κέντρου της θεσ\νίκης   φιλοξενούν συνέδρια μικρά η μεγάλα τοπικά η διεθνή αλλά και πολλές εκπαιδεύσεις και μετεκπαιδεύσεις στελεχών επιχειρήσεων. Με τις κατάλληλες δημόσιες σχέσεις θα μπορούσαμε να προσελκύσουμε στα ξενοδοχεία της περιοχής μας τέτοιες δραστηριότητες.
3)Σχολικός τουρισμός: Η προσέλκυση νέων ανθρώπων στην περιοχή είναι μια παρακαταθήκη για την μελλοντική ανάπτυξη της περιοχής μας.
4)Αλιευτικός τουρισμός: Αλιευτικές δραστηριότητες ξεκινώντας αν θέλετε και από την εκμάθηση της τέχνης της αλιείας σε τελειοφοίτους λυκείου αλλά και μεγαλύτερους θα έδινε αίγλη στην περιοχή και θα την μετέτρεπε σε αλιευτικό κέντρο.
5)Καταδυτικός  τουρισμός: οι δραστηριότητες της θάλασσας δεν έχουν όριο. Όρεξη για δημιουργία να υπάρχει και όλα μπορούν να γίνουν.
6)Θρησκευτικός τουρισμός:  Μικρότερο το κοινό του θρησκευτικού τουρισμού αλλά υπολογίσιμο   .Πλείστα θρησκευτικά μνημεία στην περιοχή  τής θεσνίκης καθώς και μοναστήρια.
Μπορώ να σας γράψω και για άλλες μορφές τουρισμού το ποιο σημαντικό όμως για την ανάπτυξη της περιοχής μας, και μιλώ πλέον για Θερμαϊκό –Μηχανιώνα και Επανομή ,είναι να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα των  θεσσαλονικέων στον νέο μας δήμο.
Αγαπητοί μου συμπολίτες οι θεσσαλονικείς μας έχουν ξεχάσει άδω και πολλά χρόνια.
Μας έχουν ξεχάσει όχι με δική τους υπαιτιότητα αλλά με υπαιτιότητα των τοπικών αρχόντων.
Ποιος μπορεί να ξεχάσει την μεγάλη επισκεψιμότητα της περιοχής του δήμου Θερμαϊκού μέχρι το 93-94?η περιοχή χωρίς δρόμους (θυμάστε οι παλαιότεροι τον δρόμο πριν γίνει ο μεγάλος?),χωρίς παρκινγκ, χωρίς πλατειές στρωμένες με γρανίτη χωρίς πεζόδρομους, έσφυζε από επισκέπτες  και υπήρχε αδιαχώρητο τους καλοκαιρινούς μήνες.
Οι δημοτικοί άρχοντες δεν κατάλαβαν και ποτέ δεν θα καταλάβουν ότι το τσιμέντο διώχνει τους επισκέπτες. Έργα χωρίς πρόγραμμα με αρχή αλλά το χειρότερο με άγνωστο τέλος οδήγησαν τους θεσσαλονικείς  να βρουν άλλους προορισμούς για  μπάνιο και  διασκέδαση στους κοντινούς προορισμούς της Χαλκιδικής.
Το αποτέλεσμα ήταν η περιοχή παρ όλη την οικοδομική και πληθυσμιακή έξαρση να  οδηγήθηκε  σε μαρασμό και   η επισκεψιμοτητα να περιοριστεί σε γιορτές και αργίες.
Δεν είναι  τυχαίο άλλωστε που οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην εστίαση ελπίζουν σε 12 σαββατοκύριακα τον χρόνο για να καλύψουν μέρος των εξόδων τους.
Τα καταστήματα του Δ.Δ.Περαίας  αυτή την περίοδο έχουν πληγεί περισσότερο από τα διάφορα έργα των δημοτικών μας αρχόντων.
Τελευταίο παράδειγμα ο αποκλεισμός των δρόμων μέσα στο καλοκαίρι πρώτα για την γέφυρα της Ρωμανού και τώρα με την γέφυρα στην αμπελοκήπων.

Η λύση είναι μια και μοναδική.

Συνεχής διαφημιστική παρουσία και των  τριών μεγάλων διαμερισμάτων πλέον Θερμαϊκός-Μηχανιώνα-Επανομή σε όλους τους δήμους της θεσνίκης σε διαφημιστικές πινακίδες –σε ταξί-σε δημοτικούς χώρους-δημοτικά έντυπα   είναι σίγουρο ότι θα αποδώσουν τα μέγιστα.

                                    Οι  τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού μπορούν να περιμένουν.


Για την περιοχή μας η δεξαμενή του τουρισμού είναι η θεσ\νικη. Αν δεν μπορέσουμε  να προσελκύσουμε  και δεν πείσουμε τους θεσσαλονικείς να μας επισκέπτονται πως θέλουμε να πείσουμε ξένους τουρίστες?
Όπως έγραψα και στην αρχή το 3% των ξένων τουριστών παραμένει στην πόλη της θεσμικής .
Εμείς μπορούμε να κάνουμε μόνιμους πελάτες μας το 3% από τα 2.000.000 θεσσαλονικείς?
ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
Πιστεύω ότι μπορούμε.

Χρειάζεται πρόγραμμα-θέληση-υπομονή –επίμονη και ανθρώπους ικανούς. 

ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΘΡΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΣΕΠΤ.ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΡΑΤΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ.

http://www.capital.gr/News.asp?id=1045302                                                                                                                   Η ΔΕΘ δεν γέμισε τα ξενοδοχεία της συμπρωτεύουσας
Της Έφης Καραγεώργου

Η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης φέτος δεν γέμισε τα ξενοδοχεία της πόλης.

Το πρώτο σαββατοκύριακο η πληρότητα δεν ξεπέρασε το 75%, γεγονός που το χαρακτηρίζει «πρωτοφανές» ο κ. Τέλης Θωμόπουλος πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, και συμπληρώνει: Και αν δεν είχαμε τη σύσσωμη έλευση της κυβέρνησης, θα είμασταν ακόμα χειρότερα, αφού όπως λέει υπουργοί, γραμματείς, κυβερνητικά στελέχη και παρατρεχάμενοι «γέμισαν» τρία κεντρικά ξενοδοχεία.

Όμως εκείνο που «πάγωσε» τον τουριστικό κόσμο της συμπρωτεύουσας ήταν ότι φέτος για πρώτη φορά στα χρονικά ο πρωθυπουργός απέκλεισε τους ξενοδόχους και τους επιχειρηματίες τουρισμού από τη συζήτηση που είχε με τους παραγωγικούς φορείς της πόλης. «Αυτό δείχνει τη σημασία που δίνουν στον τουρισμό» αναφέρει ο κ. Θωμόπουλος.

Με την μέση ετήσια πληρότητα να έχει πέσει στο 40%, η Θεσσαλονίκη κρατάει σήμερα τα «σκήπτρα» στην πτώση του ελληνικού τουρισμού, τόσο από πλευράς αφίξεων όσο και τζίρου. Η πόλη έχει ξενοδοχειακό δυναμικό 14.000 κλινών, άριστη ξενοδοχειακή υποδομή -τουλάχιστον 30 μονάδες εξαιρετικής ποιότητας- όμως δεν έχει τις υπόλοιπες υποδομές.

Η αποβιομηχάνιση και η... «απόεπιχειρηματικοποίηση» της πόλης έχει άμεσο αντίκτυπο και στον τουρισμό της, σημειώνει ο κ. Θωμόπουλος, όπως και η τελμάτωση των έργων.

Αναφέρεται δε στη δεκαετία του ΄70 και του ΄80, τότε που η Θεσσαλονίκη ήταν η «πρωτεύουσα» του ευρωπαϊκού ρούχου καθώς οι μεγάλοι οίκοι μόδας της Ιταλίας και Γαλλίας και της Γερμανίας, έραβαν στις βιοτεχνίες της πόλης τις συλλογές του πρετ- α-πορτέ. Ήταν η εποχή που ο Αρμάνι, ο Βερσάτσε και πολλοί άλλοι, και οι συνεργάτες τους ήταν κάθε μήνα στη Θεσσαλονίκη. Ήταν ένα κοινό που τροφοδοτούσε συνεχώς τον τουρισμό της πόλης.

*Μέλος του ΔΣ  του Κέντρου Αθλητισμού του Δήμου Θερμαϊκού
Υποψήφιος με τον συνδυασμό "ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ - ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου