Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010

H αλήθεια απέναντι στην «αλήθεια» του Δημάρχου Μηχανιώνας.

Του Γιώργου Λαζαρίδη.

Σάλο προκάλεσε το δημοσίευμα της εφημερίδας μας τον προηγούμενο μήνα που αφορούσε στην επιβολή ποινής αργίας 30 ημερών στον Δήμαρχο Μηχανιώνας, Γιάννη Μαυρομάτη. Ο ίδιος ο κ. Μαυρομάτης μάλιστα, αμφισβήτησε έντονα το ρεπορτάζ της εφημερίδας μας και διέδιδε προς πάσα κατεύθυνση πως είναι αναληθές, συκοφαντικό και απειλούσε με αγωγή την εφημερίδα μας.

Επειδή λοιπόν η «Π» έχει δώσει επανειλημμένα «εξετάσεις» αξιοπιστίας, τις οποίες ΠΑΝΤΑ πέρασε με επιτυχία, δημοσιεύουμε σήμερα αποσπάσματα από την απόφαση της Γενικής Γραμματέως Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Μαρίας Λιονή. Όλα τα παρακάτω στοιχεία που ακολουθούν εμπεριέχονται στο κείμενο με θέμα: «επιβολή ποινής στον δήμαρχο Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης, Ιωάννη Μαυρομάτη», με ημερομηνία 17.8.2010 και αρ. πρωτ. 21037. Να λοιπόν η αλήθεια, μπρος στην «αλήθεια» του κ. Μαυρομάτη:


«Επειδή από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης, τα πρακτικά της 15ης Ιουλίου 2010 και την αριθ. 6/2010 γνωμοδότηση Πειθαρχικού Συμβουλίου Αιρετών Οργάνων Ο.Τ.Α. Νομού Θεσσαλονίκης του άρθρου 143 του Ν. 3463/2006 (Κ.Δ.Κ.) προέκυψαν τα παρακάτω: με το από 2.2.2006 ιδιωτικό συμφωνητικό μισθώσεως ο Δήμος Μηχανιώνας εκμίσθωσε στην ομόρρυθμη εταιρία με την επωνυμία «…..» για το χρονικό διάστημα πέντε ετών ένα υπαίθριο χώρο εμβαδού 500 τμ, στην περιοχή Τούζλα του Δήμου Μηχανιώνας, το οποίο αποτελεί τμήμα του με αριθ. 47 κληροτεμαχίου. Κατόπιν της από 2.10.2006 απόφαση της Δημαρχιακής Επιτροπής του Δήμου Μηχανιώνας εγκρίθηκε η προέγκριση ίδρυσης επιχείρησης «ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΟΥ» στο εκμισθωμένο ακίνητο, δηλαδή κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η προέγκριση Ίδρυσης δεν παρείχε στην εταιρεία με την επωνυμία «…» δικαίωμα νόμιμης λειτουργίας του καταστήματος (άρθρο 80 παρ. 3 του Ν. 3463/2006). Η ίδια εταιρία υπέβαλε στο Δήμο Μηχανιώνας την 5711/25.05.2007 αίτησή της για την χορήγηση άδειας λειτουργίας ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΟΥ, ο οποίος μέσα στη νόμιμη προθεσμία διαβίβασε τα δικαιολογητικά της έγγραφα στην Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Υγιεινής προκειμένου να προβεί σε υγειονομικό έλεγχο. Ο έλεγχος δεν διενεργήθηκε διότι η ίδια εταιρία στις 18.6.2007 παραιτήθηκε ενυπόγραφα.

Η τελευταία με την υπ’ αριθ. πρωτ. 8666/10.8.2007 αίτησή της, ζήτησε την επανεξέταση της αιτήσεώς της, αυθημερόν δε ο Δήμαρχος Μηχανιώνας διαβίβασε τα δικαιολογητικά στην Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Υγιεινής προκειμένου να προβεί σε υγειονομικό έλεγχο, και να γνωμοδοτήσει τα σχετικά. Η τελευταία στις 6.9.2007 επέστρεψε τα δικαιολογητικά χωρίς να γνωμοδοτήσει διότι τα σχέδια του ιδιώτη μηχανικού δεν ήταν θεωρημένα από τη Δ/νση Πολεοδομίας. Καθ’ όλο το χρονικό τούτο διάστημα του θέρους του έτους 2007, η εταιρία με την επωνυμία «…», λειτούργησε στο μισθωμένο από το Δήμο Μηχανιώνας ακίνητο κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, χωρίς νόμιμη άδεια, χωρίς καν να διενεργηθεί υγειονομικός έλεγχος από την αρμόδια υπηρεσία, αφού τούτος διενεργήθηκε μόλις στις 04.01.2008 (βλ.σχ. το με αριθ. ΔΥ/Α1/24/31748 έγγραφο της Διεύθυνσης Υγιεινής σε συνδυασμό με το με αριθ. 12552/2007 διαβιβαστικό έγγραφο του Δήμου Μηχανιώνας). Η ως άνω παράβαση διαπιστώθηκε από το Αστυνομικό Τμήμα Μηχανιώνας το οποίο με τα 1020/15555/1-β/14.6.2007, 1020/1515/7-β/16.7.2007, 1020/1515/9-α/29.8.2007, 1020/2668/1-β/4.9.2007 και 1020/2668/2β/4.9.2007 έγγραφά του ενημέρωσε το Δήμο Μηχανιώνας ότι το ως άνω κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος λειτουργεί χωρίς την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας και μουσικής.

Ο ελεγχόμενος Δήμαρχος Μηχανιώνας, καίτοι έλαβε γνώση του ανωτέρου γεγονότος ήδη από τις 14.6.2007 αλλά και μεταγενέστερα στις 16.7.2007, 29.8.2007 και 4.9.2007 δεν εξέδωσε, καίτοι υποχρεούνταν έχων προς τούτο δέσμια αρμοδιότητα, να εκδώσει εντολή σφράγισης του καταστήματος εντός 15 ημερών από τη διαπίστωση ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις. Ο ίδιος μόλις στις 4.9.2007 ειδοποίησε την ως άνω εταιρία ότι θα προβεί μέσα σε 15 ημέρες σε σφράγιση του καταστήματός της επειδή λειτουργούσε χωρίς την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας και μουσικής (βλ. σχ. 9332/4.9.2007 έγγραφό του), εντούτοις το κατάστημα δεν σφραγίστηκε επειδή τούτο, εποχικής λειτουργίας, ήταν κλειστό (βλ. σχ. Το με αριθ. 9671/12.9.2007) έγγραφο των αρμοδίων προς τούτο υπαλλήλων προς τον ελεγχόμενο).

Από τα παραπάνω πραγματικά περιστατικά προκύπτει ότι ο ελεγχόμενος Δήμαρχος Μηχανιώνας Ιωάννης Μαυρομάτης υπέπεσε, στο αδίκημα της σοβαρής παράβασης καθήκοντος από βαριά αμέλεια, συνιστάμενο στο ότι από βαριά αμέλεια ενεργών, δεν προέβη στην σφράγιση καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούσε η ομόρρυθμη εταιρία με την επωνυμία «…», στην περιοχή Τούζλα του Δήμου Μηχανιώνας, σε τμήμα, εκτάσεως 500 τμ, του με αριθ. 47 κληροτεμαχίου, χωρίς την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας και μουσικής, παρόλο που ενημερώθηκε προς τούτο κατ’ επανάληψη κατά τις αναφερόμενες ως άνω ημεροχρονολογίες. Ο ισχυρισμός του ελεγχόμενου ότι ο ορισθείς με την 508/29.12.2006 απόφασή του υπεύθυνος για την παραλαβή κοινοποίηση εγγράφων που έχουν σχέση με τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος ο Εμμανουήλ Βουλκίδης, μόνιμος υπάλληλος του Δήμου, καίτοι παρέλαβε τα έγγραφα του Α.Τ. Νέας Μηχανιώνας, δεν γνωστοποίησε τούτο στον ίδιο, παρά μόνο έλαβε γνώση των ως άνω, για πρώτη φορά την 31.8.2007 τυχαίως με την αλληλογραφία του, οπότε αμέσως με το 9332/4.9.2007 έγγραφό του, ενημέρωσε τους υπεύθυνους της εταιρίας για την διαδικασία σφράγισης που επρόκειτο να ακολουθήσει, δεν προέκυψε αληθινός, αφού δεν αποδεικνύεται από άλλα αποδεικτικά μέσα, ενώ έρχεται σε πλήρη αντίθεση και με όσα απολογούμενος κατέθεσε, δηλαδή ότι τούτος προέβη στη διαδικασία σφραγίσεως, αμέσως μόλις περιήλθε σ’ αυτόν για Τρίτη φορά η βεβαιωθείσα παράβαση από το Α.Τ. Μηχανιώνας, αφού με τον τελευταίο ισχυρισμό υπολαμβάνει ότι παρόλο που ενημερώθηκε δεν προέβη στη σφράγισή του επειδή απαιτείται προς τούτο η βεβαίωση της ίδιας παραβάσεως τρεις φορές (άρθρο 2 του π.δ. 180/79, όπως ισχύει σήμερα, που όμως αφορά μόνο τις αναφερόμενες σ’αυτό παραβάσεις δηλαδή θορύβων μουσικής, λειτουργία μουσικής χωρίς άδεια κλπ, όχι όμως και λειτουργία καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος χωρίς άδεια λειτουργίας)

6.Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθ. 80 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν.3463/2006): «… 6. Για την ανάκληση ή την οριστική αφαίρεση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των καταστημάτων της παραγράφου 1, αρμόδιοι είναι η δημαρχιακή επιτροπή ή το κοινοτικό συμβούλιο, οι οποίοι οφείλουν μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από την συνδρομή των προϋποθέσεων να λάβουν τη σχετική απόφαση. Κατ’ εξαίρεση για την προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας ενός καταστήματος, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, καθώς και για την παροχή της εντολής προς σφράγιση αυτών, αρμόδιος είναι ο δήμαρχος ή ο πρόεδρος Κοινότητας, ο οποίος οφείλει εντός (15) ημερών από τη συνδρομή των προϋποθέσεων να λάβει τη σχετική απόφαση. Το ίδιο όργανο, εντός της αυτής προθεσμίας, παρέχει την εντολή για την σφράγιση των καταστημάτων που λειτουργούν χωρίς άδεια.
Παράβαση των διατάξεων αυτής της παραγράφου αποτελεί πειθαρχικό αδίκημα και παράβαση καθήκοντος και τιμωρείται κατά τις διατάξεις των άρθρων 142 και 143 του παρόντος και κατά το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα».

7.Επειδή ο δήμαρχος Μηχανιώνας ως μόνος αρμόδιος και κατά δέσμια αρμοδιότητα υποχρεούται στη σφράγιση του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος με την επωνυμία «…» στην περιοχή Τούζλα του δήμου Μηχανιώνας, εντούτοις δεν προέβη στη σφράγιση αυτή, υποπίπτοντας έτσι στο πειθαρχικό αδίκημα της σοβαρής παράβασης καθήκοντος από βαριά αμέλεια.

8. την αριθ. 6/2010 ομόφωνη γνωμοδότηση του Πειθαρχικού Συμβουλίου Αιρετών Οργάνων Ο.Γ.Α. Νομού Θεσσαλονίκης του άρθρου 143 του Ν.3463/2006 (Κ.Δ.Κ.) με την οποία γνωμοδοτεί υπέρ της επιβολής σε βάρος του δημάρχου Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης, Ιωάννη Μαυρομάτη, της πειθαρχικής ποινής της αργίας τριάντα (30) ημερών, γιατί υπέπεσε στο αδίκημα της σοβαρής παράβασης καθήκοντος από βαριά αμέλεια, συνιστάμενο στο ότι από βαριά αμέλεια ενεργών, δεν προέβη στην σφράγιση του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούσε η ομόρρυθμη εταιρεία με την επωνυμία «…» στην περιοχή Τούζλα του Δήμου Μηχανιώνας, η οποία δεν διέθετε άδεια λειτουργίας και μουσικής, παρόλο που ενημερώθηκε γι’ αυτό κατ’ επανάληψη.

9. Τις διατάξεις του άρθρου 142 Ν. 3463/2006 (Κ.Δ.Κ.) από τις οποίες προκύπτει ότι από το Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας επιβάλλονται, πλην των άλλων, στους δημάρχους οι πειθαρχικές ποινές της αργίας, σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις κώδικα.
Αποφασίζουμε
Επιβάλλουμε την πειθαρχική ποινή της αργίας τριάντα (30) ημερών στον δήμαρχο Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης Ιωάννη Μαυρομάτη, γιατί υπέπεσε στο αδίκημα της σοβαρής παράβασης καθήκοντος από βαριά αμέλεια, συνιστάμενο στο ότι από βαριά αμέλεια ενεργών, δεν προέβη στην σφράγιση του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούσε η ομόρρυθμη εταιρία με την επωνυμία «…» στην περιοχή Τούζλα του δήμου Μηχανιώνας, η οποία δεν διέθετε άδεια λειτουργίας και μουσικής, παρόλο που ενημερώθηκε γι’ αυτό κατ’ επανάληψη.
Κατά της παρούσης απόφασης ο τιμωρούμενος έχει δικαίωμα προσφυγής στον Υπουργό Εσωτερικών μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την κοινοποίηση της, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 143 παρ.4 και 5 του ν. 3463/2006.

Η Γενική Γραμματέας ΠΚΜ
Μαρία Λιονή

Έπειτα λοιπόν από όλα τα παραπάνω, ο Δήμαρχος Μηχανιώνας οφείλει να εξηγήσει στους πολίτες του νέου Δήμου Θερμαϊκού γιατί ενώ «για την αναφερόμενη υπόθεση τα πράγματα είναι απλά», όπως δήλωσε στην απάντησή του στην εφημερίδα μας, κανένα από τα μέλη της επιτροπής που εξέτασαν την «απλή» αυτή υπόθεση δεν μπόρεσε να αντιληφθεί την απλότητά της.
Επιπλέον μάλιστα, αν είναι ακριβείς οι πληροφορίες μας που θέλουν να έχει κοινοποιηθεί το πόρισμα για την υπόθεση της κατάχρησης χρηματικού ποσού από το ταμείο του Δήμου Μηχανιώνας, ίσως θα έπρεπε να μας ενημερώσει ο κ. Μαυρομάτης και για τον καταλογισμό ευθυνών που συμπεριλαμβάνεται στο πόρισμα αυτό και αν υπάρχει καταλογισμός ευθύνης στον ίδιο και ως ποιο ποσό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου